Profesorii au o părere destul de îngustă despre cum ar trebui să arate un elev bun şi ce ar trebui să facă el pentru a „cîştiga“ această titulatură. Dascălii intervievaţi în cadrul studiului apreciază că elevul bun trebuie să fie neapărat conformist şi constant în pregătire. Calitatatea pe care ei o apreciază cel mai mult la un elev model este disciplina. Dascălilor le plac „învăţăceii“ care se supun cerinţelor lor şi îndeplinesc toate sarcinile pe care aceştia le trasează. Mai mult chiar, mulţi profesori cred că dintre sarcinile adiacente celor şcolare, elevilor trebuie să le revină întreţinerea clasei şi activităţile extracurriculare pe care trebuie să le presteze singuri, acasă. Una dintre calităţile elevului model, prea puţin menţionate însă de profesorii intervievaţi este creativitatea. În timp ce un elev activ este, în viziunea dascălilor, acela care răspunde cu promptitudine la întrebările profesorului, nicidecum acela care vine şi cu propriile iniţiative.
Un asemenea elev ar fii (LAZAU RAUL), un elev constiincios, care invata tot timpul(toceste), si isi face datoria. Activeaza tot timpul la ora, si se straduieste sa fie in atentia profesorilor.Materiile preferate sunt: matematica, romana, fizica, chimie, economie.
Parerea mea este ca elevul Lazau Raul se incadreaza criteriilor de mai jos:
Orarul elevului model:
ora 7 00 -trezirea, trebuie ajuns la timp la scoala
ora 7 25- intratea in clasa
ora 7 55-invatarea lectiilor; va fi o zi mare
ora 8 20-intra proful, elevul este scos la tabla(raspuns)
ora 8 30-un raspuns corect
ora 8 55-isi invata pentru urmatoare materie
ora 11 00 a reusit sa uimeasca pe toti
ora 14 00-iesirea de la scoala
ora 14 30-elevul model isi face temele
ora 19 00-elevul model dupa atata efort merge la culcare ca, sa fie odihnit pentru ziua urmatoare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu